Make Dust or Eat Dust

31 augustus 2023

Blog make dust or eat dust www.company-optimizer.nl

De titel van deze blog “Make dust or Eat dust’’ zou mijn lijfspreuk kunnen zijn. Sterker nog, het is één van mijn lijfspreuken. Het maakt hierbij niet uit of we het hebben over mijn rol als ondernemer en groei expert of gewoon de privé Cor. Eerlijk gezegd zit er niet of nauwelijks verschil tussen Cor privé en Cor zakelijk.

Is het voor jou direct duidelijk wat ik bedoel met de titel van deze blog? Als je weet hoe ik in elkaar steek als persoon dan zou je het kunnen weten of raden. Oké, ik zal je niet in spanning houden. De uitleg is redelijk simpel. Echter, de uitvoering is voor velen op z’n zachtst gezegd een uitdaging. Waar het op neerkomt is dat je regie voert over je leven en je zichtbaarheid en dat je ervoor zorgt dat je een magneet bent in business.

Dat je zoals een stofwolk goed zichtbaar bent. Nu zul je zeggen dat de gemiddelde mens niet echt zit te wachten op stof en zeker niet op een stofwolk. Als er wat stofvlokjes op je bureau zichtbaar zijn dan zul je al snel een poetsdoek pakken om het weer lekker fris en schoon te kunnen maken. Je wil dus geen stof happen en zeker geen stof eten. Als jij stof maakt dan bepaal je wanneer er stof is en hoeveel. Ook bepaal je waar de stof in welke hoeveelheid zichtbaar en of voelbaar is in spreekwoordelijke zin. Dit laatste had jij als `slimpie’ natuurlijk allang door.

Anyway, de slachtoffers in business happen stof en de business leaders die de regie hebben over hun leven en of het voeren van hun business zijn de lieden die bepalen of en waar er stof zichtbaar is. Zij zijn het stof. Maar dan wel het stof waar mensen niet van weglopen maar waar men tegen op kijkt zoals je op kunt kijken tegen een enorme stofwolk. Geeft jou dit stof tot nadenken?

Durf jij zichtbaar te zijn als ondernemer? Zoals je weet begeleid ik business owners en directies bij het formuleren van hun groeiambities en de vertaling naar een groeistrategie. Het is mooi om ondernemers te zien die willen groeien, durven te groeien en de ballen hebben om te groeien, zonder de drie P´s people, planet en profit uit het oog te verliezen. Deze ondernemers snappen als geen ander dat onzichtbaar groeien een dead end traject is.

Zoals je weet kiezen slimme ondernemers voor de groei die bij hen past en bij dat wat de wereld nodig heeft. Zo kiezen zij ook voor de zichtbaarheid die bij hen past. Het moet voor de markt een logische keuze zijn als ze jouw uitingen van zichtbaarheid zien. Logisch wil niet zegen saai of alledaags. Zelf ben ik voorspelbaar onvoorspelbaar zonder saai te zijn of over het randje te vliegen. Blijf binnen de grenzen van wie je bent en wat past binnen de missie en visie die je hebt met jouw bedrijf.

Hoe mooi is het als jouw stof herkend wordt als jouw stof. Je maakt dus stof met jouw signatuur. Zoals je weet kan een stofwolk vele vormen aannemen. Zo kan jij met jouw zichtbaarheid ook meerdere vormen aannemen. Zorg wel dat je consistent bent met jouw rook- of stof kanon.

Jij bent die ondernemer die een zeer aangename rook weet te verspreiden in de wereld. Nee, het is geen vieze grijze of zwarte rook. Nee, het is een prachtige kleurige rook. Sterker nog, het is een heerlijk geurende rook zonder schadelijke stoffen. Als er al een schadelijk effect aan de rook zou zitten dan is het het verslavende element. Men wil meer en meer van jouw rook en misschien raken collega ondernemers wel geïnspireerd om ook stof te gaan maken en te stoppen met stof happen. Natuurlijk mogen zij doorgaan met stof happen maar dan wel jouw smaakvolle, aromatische, inspirerende voedzame stof.

Ik sluit af met waar ik mee begon.

 

MAKE DUST OR EAT DUST & CHOOSE YOUR DUST

Deel dit artikel

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

× Hoe kan ik je helpen?