Ben jij nog nieuwsgierig als ondernemer

14 januari 2023

Blog ben jij nog nieuwsgierig als ondernemer - Company Optimizer www.company-optimizer.nl

Ben jij nog nieuwsgierig als ondernemer? Ik weet niet hoelang je al in business bent. Eigenlijk is dit ook niet zo relevant als het gaat om dromen. Het is niet zo dat je ermee stopt zoals je stopt met dromen zodra je ’s morgens wakker wordt. Het is niet iets dat je in beton kan of moet gieten.

Heb je nog dromen en ben je nog nieuwsgierig? Succesvolle ondernemers zijn in staat om te acteren op hun droom en weten deze in tijd te stretchen door nieuwe episodes aan hun droom toe te voegen of hun droom te modificeren. Succesvolle ondernemers durven groots te dromen en zijn ongelimiteerd nieuwsgierig.

Dagelijks ontmoet ik ondernemers die niets hebben met dromen. Dit vinden ze te zweverig of te vrijblijvend. Martin Luther King had ook een droom. Hier was niets mis mee. Sterker nog, hij wist miljoenen mensen te inspireren om in beweging te komen. Voor mij mag je het woord droom her labelen naar doelstelling of iets anders waar je prettiger bij voelt maar voor mij bestaan ze naast elkaar en zorgen ze voor een zichzelf versterkend effect. Voor mij hoort je ultieme doel onderdeel uit te maken van je droom. Ik zie de droom als de film die je in je hoofd hebt gemaakt van het realiseren van jouw doel. Mijn droom geeft me de brandstof en inspiratie om mijn doel(en) te realiseren.

Als ik een lezing hou voor ondernemers dan zeg ik altijd dat het mooiste doel het doel is dat je nooit bereikt zoals je dat ooit hebt geformuleerd. Je doel transformeert naar een subdoel dat je natuurlijk moet vieren als je het weet te realiseren maar on the way komen er afgeleide doelen bij die op hun beurt weer transformeren naar subdoel op het moment dat je het subdoel bereikt. Zelfs de subdoelen zijn onderhevig aan modificaties. Zoals het bouwwerk van jouw business nooit af is zo is een droom nooit af als het een organische droom is. Jouw droom is prachtig als deze ook overdraagbaar is op het moment dat jij je bedrijf verkoopt. Zie jouw droom ook als de ziel van jouw bedrijf

Als groei expert voor ondernemers moedig ik mijn klanten altijd aan om groot te dromen. Een droom kan nooit te groot zijn. Durf groot te denken en te dromen. Uiteraard hoef je niet alle facetten uit de film van jouw droom te realiseren. Het zou al top zijn als je de essentie van jouw droom snapt en je bereid bent om tijd en energie te steken in het verwezenlijken ervan.

Denk je wow, dit is top maar dit kan ik niet alleen of ik wil er met iemand over sparren, feel free om een afspraak met me te maken.

Deel dit artikel

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

× Hoe kan ik je helpen?