Stop de prijsknabbelaars en groei!
12 april 2024
Ik zeg wel eens tegen afnemers, voor de hamsterweken moet je bij de bekende supermarkt zijn met de blauwe huisstijl. Hoewel ik niet vies ben van korting besef ook ik dat aan waarde / kwaliteit een prijskaartje hangt. Ook ben ik super loyaal naar mijn leveranciers. Zolang zij kwalteit en waarde leveren blijf ik ze trouw. Zeker als ze geen gekke dingen doen met de prijs. Als ze zonder dat hier een goede reden voor is de prijs opeens flink opschroeven dan ga ik eerst in gesprek en als het verhaal niet goed voelt of onduidelijk is dan ben ik weg. Als er een goed onderbouwd verhaal aan de prijsstijging zit ga ik niet de hamster of een ander knaagdier uithangen.
Hoe ga jij met prijsknabbelaars om in business? Buig je mee omdat je iedere euro nodig hebt en dus geen business wil missen of ben je bereid business mis te lopen omdat het niet de business deal is die past bij jou als ondernemer en bij de waarde die je in jouw optiek levert?
Bekijk de WEEKLY en maak voor jezelf de knabbelbalans op op. Hoe vaak per dag, per week per maand geef je toe aan knabbelaars?