Mijn werkwijze
Groei expert & sparring partner voor ondernemers
HOE GAAN WE GROEIEN?
Als je er samen voor kiest om een groei programma in te gaan dan moet je op voorhand weten waar je aan toe bent. De Intake voor de
NUL meting is dus cruciaal. Wat mag en kun je verwachten en wat niet? Het lijkt zo vanzelfsprekend, maar dat is het vaak niet. Als wij met elkaar in zee gaan, wil ik absolute zekerheid dat de werkwijze voor alle betrokkenen glashelder is. Het resultaat kan nooit 100 procent zijn als de werkwijze niet 100 procent helder is. Alleen als de uitgangspunten op voorhand glashelder zijn, kun je het eindresultaat goed beoordelen.
Dit alles naast een duidelijk geformuleerde opdracht.
0. De intake
De intake is de basis van succes. Tijdens deze sessie kijken we elkaar bij wijze van spreken diep in de ogen en luisteren we naar ons hoofd, hart en gut feeling. Is de vraagstelling glashelder en voelt iedereen zich 100 procent senang om in de bus van het 30, 60 of 90 dagen programma te stappen? Alleen bij 100 procent wederzijds vertrouwen en respect ga ik aan de slag. Ik ga ervanuit dat je ook zo in de wedstrijd staat.
1. Nul meting
De NUL meting is een inhoudelijk vervolg op de intake en een voorbereiding op de rest van et programma. Zie deze fase als de fundering van het waarbij o.a. zaken aan bod komen als: wie ben je, waar sta je, waar wil je heen en wat is je toegevoegde waarde?
Hebben alle teamleden dezelfde vakantie bestemming voor ogen?
2. Observaties
Observaties zijn key in het gehele proces. Uit het lezen van gedrag van mensen kun je veel informatie destilleren. De standaard observaties zijn de ghost sessie bij vergaderingen en trainingen (bijvoorbeeld bij MT- en sales metingen). De invulling van het observatie programma zal afhangen van de vraagstelling en de complexiteit van uw organisatie. Observaties kunnen gedurende het gehele programma plaatsvinden.
3. Interviews
De interviews zullen plaats vinden in de gehele keten van de organisatie. Het interview is een krachtige methode om door te dringen in de haarvaten van een organisatie. Afhankelijk van de vraagstelling of opdracht kunnen ook klanten, ex klanten en leveranciers geïnterviewd worden. De mooiste puzzel is een complete puzzel waarbij het beeld duidelijk is. Interviews kunnen gedurende het gehele programma plaatsvinden.
4. Analyses
In plaats van document analyse zou je het ook een content analyse kunnen noemen. Alle documenten die naar een klant gaan zijn PR documenten. Documenten die standaard onder de loep worden genomen zijn: offertes, order bevestigingen, facturen, bezoekverslagen, product informatie. Ook zal de mail cultuur (beleid) onder de loep genomen worden. Document analyse kan gedurende het gehele programma plaatsvinden.
5. Rapportage
Bij ieder programma zal er een eind evaluatie en rapportage plaatsvinden. Los hiervan zullen er tussentijdse evaluatie momomenten ingepland worden om helder te krijgen of we nog op koers liggen. In de eindrapportages zullen de aanbevelingen opgenomen worden.Zie de eindrapportage als een werkboek voor de eerste 6, 9 en 12 maanden na afronding van het programma.
6. Implementatie
Een plan blijf een plan als het niet verder komt dan papier. Ik ga alleen met partijen in zee die de tijd, middelen en ambitie hebben om een advies waar ze achter staan ook over te nemen en tot uitvoer te brengen. Natuurlijk laat ik niet los na de punt achter de laatste zin van mijn rapport. Nu begint het echte werk. Ik begeleid je bij de succesvolle implementatie van het plan.
7. On-track dagen
Los van het programma kunnen we in de 12 maanden na afronding on-track dagen in plannen. Het zou natuurlijk zonde zijn als we het elastiek na afronding weer in de oud stand terug laten schieten. Geld verdienen is niet vies maar dat is niet mijn drive. Mijn drive is organisaties stappen naar voren zien zetten.
Ga voor sustainable groei met een smile
Laat je verrassen door deze creatieve vrije geest.

Afspraak maken of bellen?
Zullen we gaan voor het benutten van jouw GROEI POTENTIE?
We gaan samen voor grip op succes in een swingende organisatie waar creativiteit wordt omarmd en de potentie van de mens benut.
Happy people make better business.