Klanttevredenheid

WAAROM KLANTTEVREDENHEID ONDERZOEK ?

 

Bent u het eens met de stelling, geen externe klanttevredenheid zonder interne klanttevredenheid ? Als u op dit moment een glashelder beeld hebt van uw interne- en externe klanttevredenheid dan mag ik u feliciteren met uw klant – en medewerker controle. Zo niet, dan behoort u tot de grote groep bedrijven in Nederland die hun klanttevredenheid niet of niet regelmatig meet en het dus nog niet de focus geeft die het verdient. Als u dit onderzoek wel laat uitvoeren dan kunt u met de kwalitatieve feedback uw organisatie helpen de volgende stap te zetten met de elementen die u mee laat nemen in het onderzoek.

VOOR WIE

  • Iedereen die zijn interne en externe klanten serieus neemt
  • Iedereen die een interessante werkgever en leverancier wil blijven
  • Iedereen die wil groeien door kwalitatieve feedback

UW RESULTAAT & INZICHT

  • Inzicht hoe klanten en medewerkers u echt beoordelen
  • Inzicht in huidige en gewenste kwaliteit dienstverlening
  • Inzicht in de te nemen stappen naar kwaliteitsverbetering

IN 2 STAPPEN NAAR KLANT CONTROLE

STAP 1: Interne Klanttevredenheidonderzoek

Ontevreden medewerkers infecteren uw organisatie met negatieve energie en halen de VIBE uit uw organisatie. De onderlinge verhoudingen verslechteren en het personeelsverloop neemt toe.
Dit is niet wat u moet willen. Voorkom het rotte appel effect en maak van los zand een team. Zand is de basis van cement en uw medewerker het cement van uw organisatie.

Er wordt vaak gezegd dat je niet van je partner kan houden als je niet eerst van jezelf kan houden. Dit kunnen we analoog doortrekken naar uw business. Dus start met meten en krijg zo snel mogelijk helder hoe het zit met de tevredenheid van uw team.

Stelt u zichzelf wel eens de volgende vragen:

  • Zijn onze medewerkers happy in hun werk ?
  • Wat doe ik om de organisatie spirit hoog te houden ?
  • Hebben we een ontwikkelplan voor ons team ?

 

Meet één keer per jaar uw interne klanttevredenheid oftewel uw medewerkerstevredenheid en ga vervolgens aan de slag om het een boost te geven. Zullen wij uw medewerkerstevredenheid voor u meten in combinatie met uw externe klanttevredenheid?

STAP 2: Eexterne Klanttevredenheidonderzoek

Kent u de quote, je bent wat anderen over je zeggen als je de kamer hebt verlaten ? Omdat je hier niet bij bent, zul je het nooit weten. Met klanten werkt dit net zo. Veel bedrijven hebben geen idee omdat ze het niet meten of alleen maar risicoloze vragen stellen met als doel een mooie maar nietszeggende uitkomst. Zonder inzage in hoe de klant u echt ziet, heeft u geen klantcontrole. Zit u in de drivers seat of in de back seat ? Laten we starten met een kwalitatieve meting van uw klanttevredenheid met kwalitatieve feedback als resultaat. Wij helpen u om dit onderzoek goed te organiseren.

 

Stel, de twee belangrijkste ex-klanten zijn nog aan boord

  • Hoe zou uw klanttevredenheidsscore er dan uit zien ?
  • Hoeveel rust zou dit hebben gegeven m.b.t. recurring omzet ?
  • Hoeveel extra omzet hadden zij als ambassadeur kunnen genereren ?
  • Zouden zij als referentie een Unique Buying Point zijn voor prospects ?

 

Meet één keer per jaar uw externe klanttevredenheid en ga vervolgens aan de slag om het een boost te geven. Zullen wij uw klanttevredenheid voor u meten in combinatie met uw interne klanttevredenheid?

Uw voorbereiding op onze AFSPRAAK

  • Zijn onze medewerkers happy in hun werk ?
  • Hebben we loyale klanten of hebben ze geen keuze ?
  • Gaat kwalitatieve feedback ons helpen?
  • Hebben we budget & mankracht voor de follow-up ?

NUT KLANTTEVREDENHEID IN 1 MINUUT

“ Let’s improve Your Customer Satisfaction“

Zullen wij samen op weg gaan naar sustainable succes met een smile?
Het ergste dat u kunt overkomen is grip op uw succes in een swingende organisatie die bestaat uit ondernemers in plaats van werknemers.
Afspraak maken Meer info
© 2020 Company Optimizer - Algemene Voorwaarden - Disclaimer
Webdesign & realisatie: Go Online