CONTROLE OP VIJF BUSINESS ISSUES ?

28 januari 2018

CONTROLE-OP-VIJF-BUSINESS-ISSUES-2-Company-Optimizer

Heeft u als DGA of MT lid alles tip top onder controle en benut u op dit moment het volledige potentieel van uw bedrijf of organisatie ? Als u deze vraag met droge ogen zeer resoluut met een JA durft te beantwoorden, dan kunt u vanaf dit punt stoppen met lezen. Als u twijfelt over de mate waarin u controle hebt over uw business, dan nodig ik u uit om actie te ondernemen. Voor u de telefoon pakt om een afspraak te maken wil ik u eerst HEEL SERIEUS WAARSCHUWEN.

Het lijkt misschien volslagen idioot, maar ik geef u VIJF argumenten om absoluut geen afspraak met ons te maken. Company Optimizer verkoopt uiteraard niet graag een nee aan haar klanten. Echter, als u aangeeft dat alles tip top in orde is binnen uw bedrijf wie zijn wij dan om met uw bedrijf aan de slag te willen gaan? Misschien moet u toch nog even doorlezen en de vijf punten check doorlezen alvorens u besluit wel of geen afspraak met ons te maken.

 

VIJF REDENEN OM GEEN AFSPRAAK MET ONS TE MAKEN

 

1.      SMART KLANT CONTROLE

U heeft volledige klant controle doordat u periodiek uw  interne- en externe klanttevredenheid laat meten. Als u uw business wil laten groeien, dan zult u de regie moeten krijgen over uw succes. De basis voor deze regie is klant controle. Ik heb het dan natuurlijk over  interne – en externe klant controle. Als u controle wil, dan moet u weten hoe de spreekwoordelijke hazen lopen in uw organisatie en bij uw klanten. De looproute van deze hazen meten we met een intern- en extern klanttevredenheid onderzoek, afgekort KTO.

Natuurlijk behoort u niet tot die bedrijven die niet geïnteresseerd zijn in kritische opbouwende feedback van medewerkers en of klanten. Het is ook niet uw initiële doel om alleen een mooie award te scoren voor op de balie bij de receptie. Het laten uitvoeren van een KTO is voor u dan ook geen marketing doel op zich. Bedrijven die er anders over denken, snappen nog niet dat ze de informatie uit een kwalitatief uitgevoerd KTO snoei hard nodig hebben om een voorsprong op de concurrent te krijgen of te houden.

 

2.      SMART KETEN CONTROLE

U heeft volledige controle over de keten die gevormd wordt door de afdelingen die een bijdrage leveren aan het optimaal bedienen van uw klanten.

U heeft dus niet zoals 80% van de bedrijven in uw branche een rendementsverlies van minimaal 20% door een gebrekkige samenwerking en afstemming in de sales keten (eilandenrijk). Nee, uw organisatie vormt DE uitzondering op de regel want bij u in het bedrijf is de keten een geoliede machine.  Hier geldt dat de kracht van de ketting zo groot is als de zwakste schakel. Wat is uw zwakke schakel ?

 

3.      SMART TARGET SETTING & SMART FUNNEL MANAGEMENT

U behoort niet tot 80% v/d bedrijven met een probleem op het gebied van: Targetsetting, funnel management of leadgeneratie.

SMART TARGET MANAGEMENT: Nu back to the real world. Gaat uw target plan in werkelijkheid verder dan een x plus x % strategie of kiest u ervoor het targetplan van het afgelopen jaar te verhogen met bijvoorbeeld 10 % en that’s it? In de afgelopen 25 jaar heeft nog niemand mij een zinvolle onderbouwing kunnen geven van deze x plus x % strategie. In mijn optiek is dit old school sales. Wil u in business blijven en echt het verschil gaan maken, dan zal de stap gezet moeten worden naar smart targetsetting.

SMART FUNNEL MANAGEMENT: In uw organisatie wordt door middel van SMART FUNNEL MANAGEMENT het maximale rendement uit de sales funnel gehaald.  Veel managers bij andere bedrijven  zullen toe moeten geven dat negen van de tien sales meetings dodelijk saai zijn en geen of weinig toegevoegde waarde hebben bij het behalen van het TARGET. Vaak komt men in dit soort meetings, als het gaat om de sales funnel, niet veel verder dan de volgende vragen:

  • Wanneer gaat traject A vallen?
  • Waarom is traject B lost?
  • Hoe ga je lost traject B compenseren?

 

Dit zijn op zich goede vragen, maar als het blijft bij deze vragen dan gebruikt u maximaal 20% van de sales funnel om uw resultaat op de korte en  middellange termijn een boost te  geven. Dit noem ik Basaal Funnel Management. Wil u uw sales echt een sustainable boost geven, dan zal u over moeten stappen SMART FUNNEL MANAGEMENT.


4.      S
MART HUMAN CAPITAL MANAGEMENT

Doet u al aan SMART HUMAN CAPITAL MANAGEMENT oftewel durft u met droge ogen te zeggen dat u 100% INZICHT hebt in het menselijk kapitaal in uw organisatie ? Het zou toch cool zijn als u dit zou kunnen zeggen of zitten uw medewerkers met geweldige COMPETENTIES nog op de verkeerde stoel waardoor ze niet happy zijn en niet renderen ?

U weet natuurlijk als geen ander welk HUMAN CAPITAL u aan moet trekken om van uw bedrijf een succes te maken. U hebt dus de regie over het RENDEMENT van uw Team. Uw bedrijf groeit als een malle want u laat het menselijk kapitaal binnen uw bedrijf groeien.

 

5.      SMART TEAM BUILDING

Uw team is one big happy family waar teambuilding  dagelijkse praktijk is. Als dit niet zo is, dan is er werk aan de winkel. Teambuilding kan uw organisatie namelijk een veelvoud opleveren van het investeringsplaatje dat hangt aan TEAM BUILDING.  Als u serieus met TEAM building aan de slag wil, dan is het belangrijk dat u uw gehele organisatie als één groot TOP voetbal team ziet. De afdelingen staan dan gelijk aan de posities op het veld zoals keeper, spits, middenvelder etc. Omdat iedere afdeling uit meerdere personen bestaat, zijn de posities in uw organisatie net als bij een TOP voetbal team meer dan dubbel bezet. Als het voorgaande in orde is, dan heeft u de basis gelegd voor het TEAM dat u voor ogen hebt. Wat cool dat het bij u al helemaal op orde is.

CONCLUSIE: Heeft u minimaal één van vijf punten nog niet helemaal op orde, dan is er een urgentie dat wij u SNEL helpen met deze onderwerpen om uw organisatie vervolgens naar een hoger level te tillen. Dit doen we o.a. met ons DRIE STAPPEN PLAN:

1.      De Business Analyse: Hierbij analyseren wij u bedrijf op drie hoofdonderdelen
2.      De Human Capital Analyse: Het menselijk kapitaal is het hart van uw organisatie
3.      Het Learning Motivatie programma voor de next step & borging

Mogen wij onder het mom van `vreemde ogen dwingen’ als frisse vrijdenkers, kritisch naar uw organisatie kijken ? Of wil u meer weten over ons drie stappen plan, maak dan snel een afspraak. Dus bel of mail ons voor een afspraak en wie weet zit ik morgen bij u aan tafel. De eerste afspraak kost u alleen een goede bak koffie of lekkere espresso.

Veel succes met uw beslissing! Ik hoor het wel.

Deel dit artikel

1 Reactie

  1. 商務中心

    Hello There. I found your blog using msn. This is a very well written article.
    I will be sure to bookmark it and return to read more of your useful information. Thanks for the post.
    I’ll certainly comeback.

    Antwoord

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

× Hoe kan ik je helpen?